2 november spiseaften Torsk med tilbehør

Nå blir det torskeaften. En populær rett på menyen

Medlemsmøte med spiseaften 0nsdag 2 november  kl.1900.

Påmelding til spiseaften senest 26 0ktober skjer til Formann i Festkomiteen –  Tore Hovstø på telefon: 480 65 018 eller på e-mail: hovstoe@online.no.

5 oktober Tema møte og spiseaften – fårikål

Denne dagen er satt av til temamøte og fårikål middag.

Nå blir det fårikål på menyen. Vi som er vokst opp i de harde 60/70/80/90 årene er vant til å ha en og to gode dager med fårikål i slaktesesongen

Medlemsmøte med spiseaften 0nsdag 5 oktober  kl.1900. Jørn vil da servere sin fantastiske hvalmeny.

Påmelding til spiseaften den 28 september til Formann i Festkomiteen –  Tore Hovstø på telefon: 480 65 018 eller på e-mail: hovstoe@online.no.

17 mai 2022.

En flott dag i Langesund 17 mai 2022.

Sjømannsforening var med og hedret de som falt under krigen og de som ha forsvunnet- druknet på sjøen. Per Flaathe var til sted og har sendt over flotte bilder.

Per Erik Gusfre Holdt talen for de falne, flott oppmøte og musikk ved skolekorpset

Knut Bjerke holdt talen for sjøfolk som er forsvunnet på havet

Blant alle som hadde tatt seg tid til å være tilstede fant vi seks av sjømannsforening medlemmer, to som tordenskjolds soldater.

For første gang siden 2019 hadde vi åpent hus på 17 mai. Det var som vanlig anledning til å få kjøpt bløtekake og noe attå.   Igjen takk til Per Flaathe for flotte bilde

Her er det mange som koser seg, imed kaffe og kaker og litt sånn ekstra du vet,

Filed under: Bilder og historier, referatTagged with:

Besøk av Ove Mellingen TAs redaktør

På onsdag 6. april hadde vi  Ove Mellingen fra Telemarksavisa  på besøk og han snakke om 1.april som forsvant i 2020 og andre rare ting fra pressen. En vel gjennomført og hyggelig kveld med Ove Mellingen som sprudlende kåsør. Vi var vel ca. 25 medlemmer som fikk en minnerik kveld med mye godt humør. En helsebot for sjelen i en verden full av krig og elendighet.

Det sa Ove etter sitt besøk hos oss.

Denne uken var jeg på besøk hos sjømannsforeningen i Langesund. En av to slike foreninger i Langesund. De har pusset opp huset sitt, i Kongshavnsgate 7, et svært fint hus. Jeg ble tatt imot på en framifrå måte og fikk høre litt historie fra området. Og klubben. Tidligere var det slik at det stort sett var redere og kapteiner som fikk være med i sjømannsforeningen. Siden ble det, hm, litt utvannet og sjøfolk flest ble velkommen. Selv den letteste matros. Men som de fleste vet er det ikke flust med sjøfolk lenger, så nå er det, angivelig, nok at man har sett havet, for å bli med. Men det var en fin-fin gjeng og utrolig hyggelig å være der. Jeg har vært der før. En ting er å bli invitert, men å bli invitert tilbake, er jo ekstra stas. Til sammen tipper jeg at jeg har besøkt sjømannsforeningene i Langesund minst fem-seks ganger de siste 25 årene. Og jeg kommer gjerne tilbake. Forresten har jeg stor sans for menyen de skal ha på neste møte, slik skal det være i en sjømannsforening. 27. april er det «spiseaften med erter, kjøtt og flesk».

Filed under: utleie

innkalling hvalkjøtt

Norsk kvalitets  hval  står endelig  på menyen. Alle vi som er vokst opp med søndagsmiddag på hvalkjøtt, gleder oss veldig.

Medlemsmøte med spiseaften onsdag 23. mars kl.1900. Vi går til bords kl.2000. Jørn vil da servere sin fantastiske hvalmeny.

Påmelding til spiseaften den 23. mars skjer til Formann i Festkomiteen –  Tore Hovstø på telefon: 480 65 018 (Helst på sms) eller på e-mail: hovstoe@online.no.

Frist for påmelding til spise aften er endret til den 19.mars 2022.

Vi forutsetter at alle som melder seg på spise-aften er fullvaksinert. Er du syk, må du holde deg hjemme til du blir frisk. Smitten er ikke over. Bruk sunn fornuft og vis hensyn til andre.

Filed under: innkallinger til møter